mandag den 14. november 2011

Du er ikke sælger - du er netværker!

Det er intet galt med at være sælger, men virkeligheden er den, at de fleste i MLM foretrækker at blive opfattet som kollega og sponsor. Dette hænger ofte sammen med, at vi jo netop har relationer til de mennesker vi samarbejder med og derfor foretrækker at være i øjenhøjde med dem. Vi ønsker at blive opfattet som troværdige mennesker, der anbefaler produkter og idé, fordi de repræsenterer værdi.

Jeg plejer at sige, at i MLM deler vi produktoplevelser og forretningsmulighed med udvalgte mennesker vi kender - netop dem vi allerhelst vil netværke med, og som vi tror på kan og vil gøre en forskel.



MLM tiltrækker positive mennesker som bier om en honningkrukke, og personligt er det en af de ting jeg sætter størst pris på ved denne fantastiske forretningsmodel.

En sælger ville søge efter kunder der køber produkter. En netværker søger efter kolleger, der som ham køber og værdsætter produkterne, men som efterfølgende anbefaler dem og forretningsmodellen til andre. Dette vil skabe en ustoppelig sneboldeffekt, og det er dén vi søger i MLM.

Husk: Den hurtigste måde at generere produktsalg på i Network Marketing, er ved at fokusere på forretningssiden, fordi vi her både opnår produktomsætning og introduktion af nye og stadig flere kolleger.